Sol, Berättelse

Jag sov länge idag och han inte blogga på morgonen då jag åkte till stranden med det samma xD 
Så idag har jag solat och så bara,
 
Eller mellodi idag ;)
 
 
 
Älskad den ;) den är så vacker..
 
 
Namn: First Ten
Språk: Engelska
"Intro"Bella Swan is an aspiring sports writer and her first big assignment is to interview the league's biggest, not to mention hottest, quarterback. Will Edward Cullen school her in the rules of the game or will she teach him a thing or two? Rated M.
 
Har läst den 2 gånger den är bra ;) 
 
_________________________________________________________________________________
 
Jag tänkte även "dela med mig" av en "liten historia som jag skrev till Svenskan i skolan innan sommarlovet ;)!  Lyssna gärna på Dagen's låt medas du läser den om lämmna gärna en kommentar vad du tycker ;)!
 

Linnea’s farväl

 

 

 

 Jag kom hem efter skolan efter att ha fått veta att Linnea är död. Hon tog självmord för alla dumma saker dom sa och gjorde mot henne. Och jag som faktiskt alltid gillat henne men aldrig vågat berätta. Men jag räknas nog som hennes enda vän, och nu är hon död..

Jag gick upp för trappan till huset och tittade bland posten och hittade ett brev till mig. Jag tog brevet och satte mig ner i soffan och började läsa.

 

 

  ”Hej, mitt namn är Linnea och jag är sexton år gammal. Detta är mitt brev till dig för att just nu är jag död. Om du har fått detta brevet så betyder det att du antigen är en av orsakerna till att jag tog mitt liv eller att du är en av dom jag vill berätta min livs historia till”

Är jag en av orsakerna? nej det kan jag inte vara, eller har jag någonsin gjort något mot Linnea? 

”När skolan började och vi började femman, jag kommer ihåg när jag gick hemifrån och såg  det stora höghuset bakom mig och tänkte  allt kommer bli så mycket bättre nu men jag hade så fel. Allt blev värre. Jag blev mobbad, slagen och hotad till livet under alla mina skolår upp till nian. Jag trodde inte dom var allvarliga men jag blev ändå rädd, så kortfattat så var jag rädd från sjuan till nian varje dag. Så under sommarlovet mellan åttan och nian så satt jag i mitt rum tills det var morgon för att jag var rädd för att någon skulle komma in i lägenheten. På vintern så kommer jag ihåg hur jag alltid hade min taklampa tänd varje morgon, kväll och natt. Och varje morgon när jag gick till skolan kunde jag se mitt ensamma lilla fönster som var tänt. Nu kommer vi till den första personen som är en av orsakerna att jag tog mitt liv” snälla låt mig inte vara en av orsakerna ” Viktor, du vet vad du har gjort mot mig sedan åttan. Och för dig som inte vet så här kommer det.” Man kunde se på pappret att hon hade gråtit när hon skrev detta  ”Kommer ni ihåg den gånger i slutet av åttan när jag hade ett stort skärsår på armen?. Det var Viktor, han kom en kväll när jag var ute med min hund och attackerade mig. Jag har ingen ide varför men han hade en kniv som han skar mig i armen med.” Herre gud, vad har Linnea varit med om ? ” 

Jag var tvungen att åka till sjukhuset och sy fem stygn och efter det gick jag aldrig ut med hunden mera. Det fick mamma göra, nu tar vi nästa person på listan Jonathan. Vad har jag någonsin gjort mot dig? Inget, du mobbade mig från femman till nian hur orkar du?

 Du har sagt så många saker som fick mig att sitta uppe hela nätterna och tänka på saker som ingen tolvårig flicka ska behöva göra.”  Vad för saker? vad har du varit med om vackra Linnea? Ingen kan förklara utan du, jag saknar dig så.” Om du läst såhär långt och tänker vad är detta bra för? Jo då kan du bara ge vidare ditt brev till någon annan som du tror jag skulle lita på. Så enkelt är det, nästa person jag tänker berätta om är Elizabeth, Jag tror många vet vad hon gjort mot mig med jag tänker ändå berätta eftersom det var det värsta. Hon har mobbat mig sedan femman, hon har sagt saker och gjort grupper som ska kasta saker på mig och göra saker pinsamma för mig så jag skämmer ut mig totalt inför alla. Det värsta är orden hon har sagt som t.ex att jag är ful och att ingen kommer vilja ha mig. Det som sårar mest är inte slagen utan orden, slagen bryr man sig inte om med orden ekar i mitt huvud hela tiden.” Jag visste inte hur mycket hon varit igenom, och att det började i femman? Hur orkar människor?” Alla lärare som har stöttat mig jag är så tacksam. Även om det inte hjälpt hur mycket dom än har försökt så är jag tacksam.” Jag hörde hur dörren öppnades, jävlar mamma är hemma. ”Hej mamma” sa jag och reste mig upp från soffan. ”Hej, har du hört om Linnea? det är så tragiskt” sa hon när hon såg mig ”Ja dom berättade i skolan idag, det är riktigt dålig stämning i klassen ljust nu” sa jag började gå mot trappan ”Jag går upp till mitt rum” sa jag och sprang upp för trappan och in på mitt rum och låste dörren. Jag tog upp brevet igen och la mig på sängen.” Nästa person är  någon jag älskar med hela mitt hjärta och jag skulle inte inte klarat mig utan dig, tack Edward. ” Mig hon pratar om mig!”  Du har altid varit där för mig och jag älskar dig med hela mitt hjärta. Du var min ända vän, eller den ända som faktiskt var snäll mot mig. Du betyder så mycket att det inte finns ord att beskriva dig med, Tack för att du stod upp för mig alla gånger du kunde. Det kommer alltid minnas en plats i mitt hjärta för dig. Även nu fast jag är i himmeln och har det bra. Jag hoppas du kommer leva ett långt lyckligt liv med fru och familj. Och någon dag möts vi igen, det var allt för mig . Hej då vi ses i himmeln  Med vänliga hälsingar Linnea” Jag kände hur tårarna började rinna ner för mina kinder. Jag reste mig upp och la brevet på mitt skrivbord och gick ner för trappan. Jag tog på mig ytterkläderna och skulle precis gå utanför dörren  ”Mamma! jag går ut på en promenad!” skrek jag och gick ut och stängde dörren. Jag sprang hela vägen hem till där Linnea bodde. Jag stod på gångvägen och tittade på höghuset där jag såg Linneas fönster lysa ensamt av alla andra. Det var ganska mörk ute och jag var den ända där. ”Hej då” sa jag tyst för mig själv och vände om började gå hem igen. Nu har jag sagt hej då till Linnea men vi syns snart igen,i himmeln.

Sandra
2012-07-12 @ 00:38:47

OMG, Gabbe den var ju as bra.. jag började tillomed gråta </3

Svar: Tack Sandra! <3
TheCrazyPeoplefromSweden Blogg




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0